mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Födelsedag🎂

Publicerad 2018-08-30 19:37:33 i Allmänt

Den 25 augusti fyllde jag år!😃🎉🌷 Jag blev 46 år gammal och jag är så tacksam för att jag blivit ett år äldre🙏 Det är snart 21,5 år sedan jag blev hjärttransplanterad och jag vet att jag tänkte då att "hoppas jag blir 40 år i alla fall".😊
Jag firades med en shoppingtur och sen bjöd min dotter och hennes pojkvän mig på mat på Pinchos😃 Det var första gången jag åt där, men det var nog inte sista gången😊👍 Det var så gott och jag drack en alkoholfri drink med jordgubb- och lime, den var väldigt god👌 Jag hade en jättebra födelsedag och jag hoppas det blir fler födelsedagar😊

Måndagen efter min födelsedag var jag till vårdcentralen då jag fått en bula på magen vid sidan av stomi ärret. Det visade sig vara ett brock😞 De skickade remiss till kirurgen på NÄL, så nu väntar jag på att få en tid för bedömning och eventuellt operation.
Den är inte jättestor, ungefär som en tennisboll. Den syns dock inte jättemycket utåt sett, än i alla fall.
Tänk att det ska uppkomma saker hela tiden! Jag hade gärna varit i fred ett tag, men nu är det som det är och så länge jag inte har ont så är det ju ingen fara😊 

Än så länge har det också gått bra att vara sjukpensionär😁 Fick ett finare block och två fina pennor av min man i födelsedagspresent, så nu är det bara att börja skriva den där boken om mitt liv😄 Jag är lite gammalmodig så, för jag föredrar att skriva för hand och inte på datorn😊 

Ha en mysig höst!🍁🍃🍂

Pia❤

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela