mittlivsomtransplanterad

Jag Àr hjÀrttransplanterad 1997 och var dÄ nybliven mamma. Min dotter Àr nu vuxen och snart fÀrdig lÀrare. Jag har haft en stroke och Àven cancer. HÀr berÀttar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmÀnniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Sammanfattning av 4 mÄnader...

Publicerad 2019-09-17 00:42:25 i AllmÀnt

Hej igen!

Jag hoppas er sommar har varit fantastisk!😃
Vi har haft fullt upp denna sommar, jag och min man. Vi började med att renovera köket 2 veckor innan vĂ„r dotter tog lĂ€rarexamen (vilket vi skulle fira hemma hos oss). Eller vi, min man renoverade och jag bossade😂 Sen hade vi examenskalaset i slutet pĂ„ juni, vilket vi insĂ„g dagen innan att vi lagt pĂ„ vĂ„r bröllopsdag😅😅
Jag och min man Ă„kte pĂ„ kryssning till Helsingfors och sov pĂ„ hotell i 2 nĂ€tter. Vi trĂ€ffade Ă€ven min moster dĂ€r som annars bor pĂ„ Sicilien. Hennes yngsta son och hans 2 söner var ocksĂ„ med. Min man drog med mig till flera olika skivbutiker🙄 och jag drog med honom till diverse finska mĂ€rkesbutiker (inredning)😁
Jag har under sommaren varit till vĂ„rdcentralen och lagt om sĂ„ret pĂ„ benet, det som uppkom nĂ€r jag sprang in i diskmaskinsluckan i slutet av mars. Jag har Ă€ven haft en liten slĂ€ng av rosfeber, of Course!🙄😅 Denna gĂ„ngen rĂ€ckte det med stark penicillinkur i tablettform, sĂ„ jag slapp bli inlagd!😃
Jag fyllde Ă„r i slutet av augusti, men firade inte sĂ€rskilt mycket. Hade min mor, dotter och hennes sambo hĂ€r och sen pĂ„ kvĂ€llen kom en vĂ€ninna till mig och hennes sambo hitđŸ„°
För 2 veckor sen sĂ„ hade ÄNTLIGEN sĂ„ret pĂ„ benet lĂ€kt!!🙌🙌 Nu mĂ„ste jag skydda huden och ha typ ett plĂ„ster pĂ„. NĂ€r nu sĂ„ret lĂ€kte sĂ„ kunde jag Ă€ntligen börja anvĂ€nda min lymfapress. Benen Ă€r ganska svulla och jag har haft, och har fortfarande, mycket vĂ€rk. Den lymfvĂ€tska som byggts upp i benen under dessa 5 mĂ„nader kommer ju inte försvinna sĂ„ snabbt, sĂ„ det gĂ€ller att börja anvĂ€nda lymfapressen mer och mer😊 
Jag var till tandlĂ€karen och hon hade inget bra besked att ge. Mina tĂ€nder hĂ„ller pĂ„ att havererar pga lĂ„ng tids anvĂ€ndning av lĂ€kemedel. Fick en chock nĂ€r jag fick hem prisförslaget, det Ă€r mycket pengar för mig som sjukpensionĂ€r! Men jag fĂ„r lösa det pĂ„ nĂ„got sĂ€tt🙂
I helgen som gick firade vi min mamma som fyllde 85 Ă„r!đŸ˜đŸ„ł Vi hade firandet hĂ€r och jag hade lagat mat och gjort tĂ„rta😊
PĂ„ fredag ska vi till Universitetet i Karlstad dĂ„ de som tog lĂ€rarexamen i juni ska dit pĂ„ typ avslutning, sĂ„ dĂ„ kommer vĂ„r dotter fĂ„ sitt Ă€pple🍎😊
Jag njuter av livet för fullt och Ă€r tacksam för de fina mĂ€nniskor som finns i mitt livđŸ™â€
Ja visst har jag mycket vĂ€rk och vissa dagar kĂ€mpar jag mer Ă€n andra och jag har andra "krĂ€mpor" ocksĂ„, men jag gillar inte att fastna i det utan vara tacksam istĂ€llet och försöka göra det bĂ€sta av situationen😊 

Ha det gott tills nĂ€sta gĂ„ng och ha en fin höst!🍁🍂

Pia❀


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-03-11 22:28:02

Hej
Hittade din sida av en slump. Jag hjĂ€rttransplantaterades 1989 och still going strongđŸ€©

Svar: Hej!
Va kul att du hittade till min blogg!😃 HĂ€rligt att höra frĂ„n en som Ă€r Ă€ldre Ă€n mig, i tranplantationsĂ„r i alla fall!đŸ˜ŠđŸ„°
mittlivsomtransplanterad.blogg.se

Kommentera inlÀgget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inlÀggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela