mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Rosfeber igen??

Publicerad 2019-05-08 23:09:54 i Allmänt

Ligger i sängen och är lite ledsen. Jag upptäckte några röda fläckar på mitt höger ben, samma ben som jag har såret efter min lilla klantiga olycka med diskmaskinsluckan. Såret har jag varit och lagt om 2 gånger i veckan på vårdcentralen och det håller på och läker, det tar bara lång tid. Det har att göra med att jag har lymfödem i benet (har ju lymfödem i andra benet också, men inget sår där). 
Så nu ligger jag här på helspänn då jag är ensam hemma (min man jobbar natt). Tog en antibiotika tablett vid kl 21.30 när jag upptäckte de röda fläckarna. Hoppas på att kunna mota rosfebern lite. Är dock orolig! Tänk om det går snabbt denna gången och jag får feber, frossa och blodförgiftning igen. Det är sådana här tillfällen jag inte gillar att min man jobbar nätter. Han skulle ha mobilen på sig och på vibration (de hör inte om det ringer då maskinerna låter så högt). 
Känner mig som sagt ledsen just nu. Känner lite förtvivlan också. Funderar på hur länge jag ska orka med att ha det så här. Nästa tanke är att det är bara att kämpa!
Mina ben har varit värre nu när jag inte kan använda lymfapressen pga såret. Går med kryckor när jag ska utanför dörren här hemma då benen viker sig titt som tätt. Ändå försöker jag göra saker och hjälpa min mamma så mycket jag kan. Känner mig dock otillräcklig när min ork sätter stopp. Tur min dotter finns! Hon hjälper sin mormor så himla mycket även fast hon har så mycket själv. Hon har två jobb, examensarbete och planering inför lektioner. Hon och hennes sambo har även min mammas hund boende hos sig då min mamma inte orkar gå ut på promenader med hunden längre. Min dotter är en klippa!❤
Får väl se hur denna natten blir, om jag klarar av att sova nått eller om jag ligger vaken och är orolig. Hoppas på att jag inte blir sämre i alla fall!

Ha det så gott!😊 Natti!😴

Pia❤


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela