mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Glädje...

Publicerad 2016-04-20 13:59:00 i

Jag känner sån otrolig glädje...det gröna i naturen börjar träda fram, solen skiner o jag lever livet! 😀 
Att det kliar i ögonen och retar i halsen av all den nya grönskan står jag ut med då jag tycker det är så underbart med våren 😊 Det finns ju medicin som kan lindra besvären (som jag tar) men sen finns det dom som har det så besvärligt med all pollen...jag lider verkligen med dom! 😣 Hade det själv väldigt besvärligt som barn och åkte in på sjukhus för astmaanfall titt som tätt. Tack och lov så har det växt bort en del...
Jag ska väl egentligen inte ha öppet fönster/altandörren men kan ju inte låta bli att få in lite underbar vårluft 😊

Har idag varit på möte hos min coach och sen var det dags för en gruppträff. På gruppträffen pratade vi lite kort om personliga egenskaper och sen fick vi fylla i två stycken olika tester där vi skulle försöka definiera hur vi är eller tycker vi är. Jag trodde det skulle vara svårt att välja de ord som beskrev mig som person men det gick riktigt bra! Kan hända att jag på äldre dar lärt känna mig själv så bra samt har fått självinsikt att det var det som gjorde det enkelt. 
Det är svårt att tycka och tänka om sig själv, vilka mina bra och dåliga sidor är. Oftast är det enklare att plocka fram de dåliga sidorna men att plocka fram det som är bra kan vara besvärligt. Men som kursledaren sa, vi måste lämna jante utanför 😊

Tycker det är underbart att få träffa nya människor och känna att man är en del av något annat än den innersta kretsen av familjen. Att få känna känslan av sammanhang...det kan vara nog så viktigt! Jag som är en väldigt social person trivs bland folk och att träffa nya människor. För mig är det nästan nödvändigt för att få sinnesro. Att få utbyta erfarenheter och att samtala om allt mellan himmel och jord är medicin för min själ 😊

Nu ska jag ta hand om min dotter som åkt på influensan (hoppas innerligt att influensavaccinet jag tog har full effekt fortfarande!).
Ha det gott och glöm inte att LEVA mitt i vardagen! ❤ 


Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela