mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Förkylning...

Publicerad 2016-02-16 22:41:58 i

Börjar känna mig lite lätt frustrerad över denna förkylning jag har gått med i drygt en månad. Som hjärttransplanterad äter jag mediciner för att sänka immunförsvaret för att kroppen inte ska stöta bort det transplanterade organet. Dessa mediciner får jag äta livet ut, vilket inte är nån större uppoffring då de håller mig vid liv. Mitt immunförsvar försvagades ytterligare i samband med strålbehandlingen och är fortfarande mer försvagat nu. Denna kombination gör så att när jag blir förkyld så tar det längre tid för mig att bli av med en förkylning än normalt friska människor. Så här är jag nu...förkyld! Det kändes som om jag var på väg att bli bättre för några dagar sedan men idag verkar förkylningen ha tagit omtag...suck! Det tar otroligt på de få krafter jag hade innan och jag blir trött fortare nu. Men det gäller att lyssna på kroppen och vila. 


Pia  

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela