mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Möte och sjukgymnastik

Publicerad 2016-02-22 16:07:20 i

Idag hade jag ett möte tidigt på morgonen. Jag träffade studievägledaren för att prata lite om eventuella studier. Det var ett intressant samtal och jag fick en del tips och råd av henne. Vet dock inte om jag mest förvirrad eller taggad för att eventuellt börja plugga 😂 Men nu har jag en del att tänka på 😊
Efter mötet var jag med min mor på stan för att uträtta lite ärenden sen for jag hem för att byta om innan sjukgymnastiken.
Väl där så fick jag först gå på löpbandet i 10 min för att värma upp. Måste säga att jag hade inte så dålig kondition som jag trodde jag hade 😉 
Efter uppvärmningen fick jag göra några övningar och det kändes riktigt bra. Vi började lite lätt nu i början och det är väl smart så att jag inte tar ut mig för mycket i början. Då är det bättre att öka allteftersom. Sakta men säkert!
Det kändes så skönt efteråt och jag kände riktigt, för första gången på länge, att nu är jag på gång! Jag är ett steg närmare ett friskare liv!
Det känns toppen! 👍💪👊


Pia 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela