mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Ny dag, nya tag!

Publicerad 2016-02-19 16:05:52 i

Idag var det dags att träffa sjukgymnasten. Jag tog med mig mina hjälpmedel jag inte längre behöver och lämnade in dom innan mitt besök. Får nog lov att erkänna att det kändes lite konstigt att återlämna de saker jag varit så beroende av. De har hjälpt mig att fungera i vardagen och hjälpt mig bli starkare. Nu behöver jag inte dessa längre. 
Jag inser nu vad långt jag kommit under de senaste året och hur mycket som hänt bara under de senaste 6 månaderna. Jag blir starkare och starkare för varje dag, ett steg i taget.
Det är viktigt att man tillåter det ta den tid det tar. Att man inte stressar fram ett tillfrisknande för då blir det bara bakslag och man hamnar lätt på ruta ett igen. Var sak har sin tid! 
Jag vet att det är lätt att säga och jag vet hur svårt det kan vara då jag själv har svårt med att ta det lugnt. Jag är en rastlös själ och när huvudet vill mer än kroppen orkar så kommer frustrationen...och irritationen. Då gäller det att ta några djupa andetag och tänka på vad som är bäst för mig just där och då.

Nu blir det att laga mat och packa i ordning min mans innebandygrejer. Har redan lagt fram hans kläder då han måste åka så fort han kommer hem från jobbet. Ikväll är det hemmamatch och jag ska så klart dit och heja på grabbarna! ☺

Ha en fin fredag! 😙


Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela