mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Sjukgymnastik och träning.

Publicerad 2016-02-17 15:26:43 i

På fredag ska jag till sjukgymnasten och få hjälp med att komma igång med träning. Mina muskler förtvinade i stort sett när jag låg sjuk så länge. 
När jag kom hem från sjukhuset förra året i april så gick jag med hjälp av en rullator. Den står fortfarande kvar här hemma...borde kanske lämna tillbaka den snart! 
Jag slutade använda mig av den i slutet av juni förra året. Jag orkade dock inte gå längre sträckor men jag gick! Mina ben skakade om jag gått mer än jag orkade och när jag gick i trappor. Nu kan jag gå i trappor och även längre sträckor utan problem. Men det har tagit tid. Jag är fortfarande svag i benen och har mycket ont i axlar och mellan skulderbladen....det är där sjukgymnasten nu kommer in och ska hjälpa mig till rätta med allt.
Mitt mål är att innan sommaren kunna gå "min runda" på de 30 minuter jag gick den på förr...innan jag blev sjuk. 
Nu när jag börjat bli friskare så vill jag ju att även kroppen mår så bra som möjligt. Allt hänger ju ihop. 
Idag var jag på en lite kortare promenad i solen och det kändes helt underbart. Har inte vågat mig ut på promenader innan då jag varit så förkyld men idag kände jag att jag bara var tvungen att komma ut lite. 
Har saknat solen så det var extra skönt att få dess strålar på mig under promenaden :)


Pia 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela