mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Sköna söndag

Publicerad 2016-02-21 20:27:36 i

Har haft en helt underbar söndag! Vaknade i dag av att solen sken in i vårt sovrum...helt underbart! Vaknade även utsövd vilket inte händer varje dag. Sover ganska dåligt och oroligt på nätterna annars men i natt hade jag sovit så gott. 
Började dagen med att utfodra vår dotters djur, en kanin och två skrikande marsvin 😁 Sen fick jag i lugn och ro äta frukosten. 
Efter frukosten tog jag och min man en promenad i solen...man får passa på att insupa alla solstrålar när solen väl är framme 😊
Eftermiddagen spenderades med att käka pizza och kolla på film.
På kvällskvisten så orkade jag inte hålla mig från sysslorna här hemma. Tvättmaskinen fick arbeta lite och under tiden vattnade jag blommor, vek tvätt, var till återvinningen med lite skräp och stekte våfflor till kvällsmat 👍👌 
Det är sådana här dagar jag längtade efter när jag låg sjuk och jag uppskattar dom så mycket nu när jag har möjlighet att uppleva dom.
Så ta till vara på tiden ni har med era kära! Stanna upp och njut av tillvaron då och då mitt i all vardagsstress ❤ 
Snart dags för sängen. Imorgon står det möte och sjukgymnastik på schemat 😊


Pia 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela