mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

"Akut" läkarbesök...

Publicerad 2016-06-21 11:19:18 i

I fredags fick jag åka till min hjärtläkare för en liten kontroll. Jag har ju svullnat väldigt om buken och haft lite jobbigt med andningen så han ville träffa mig och undersöka mig. 
Det togs blodprover och allt var bara bra. Ett ultraljud på hjärtat gjordes och även det var bra. Fick även ta en lungröntgen...den har jag dock inte fått något svar på, men antar att de skulle hört av sig redan om det varit något på den.
En skiktröntgen på buken ska göras också. Väntar nu på kallelse till den. 
Vi bestämde att jag skulle ta vätskedrivande och på 2 dagar gick jag ner 3 kg. Så något är det ju som gör att jag samlar på mig vätska. 
Fortsättning följer antar jag ☺ 
Vet inte om det kan vara lymfödemet som spökar och att kroppen kanske inte riktigt vet vad den ska hitta på nu när lymfkörtlarna inte fungerar. Ska på lymfmassage på torsdag så då får vi se om det ger någon effekt...Vi får hoppas det! 😊

Förövrigt så jobbar jag vidare på min arbetsträningsplats och jag stortrivs! Jag har utökat från 2 timmar om dagen till 3 timmar om dagen och det känns bättre. Tyckte jag knappt hann dit förrän det var dags att åka hem. 
Jag jobbar fm 3 dagar i veckan och em 2 dagar i veckan. 
Tycker jag fått in en bra rutiner som fungerar för mig. Jag går fortfarande på sjukgymnastiken 2 dagar i veckan och sen tränar jag hemma 1-2 dagar i veckan om orken finns. Så jag har hittat en balans mellan jobb, träning samt det som jag behöver göra här hemma och det känns otroligt skönt. Visst är jag mer trött vissa dagar men jag är inte utsliten och utmattad och det är det som är det viktigaste. 

Nästa inlägg i bloggen kommer att göras av min dotter som ska gästblogga. Missa inte det! ☺

Ha en fortsättning vecka och trevlig midsommar! 🌼🌼🌼


Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela