mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Fredag kryddad med träningsvärk

Publicerad 2016-03-18 08:15:58 i

Fredag och solen kikar fram även idag 🌞 Underbart! ☺
Vaknade dock idag med träningsvärk! 😁 Var på sjukgymnastik i förrgår och ska dit idag också. Både i förrgår och igår gick jag även på långpromenad...det är så skönt att ha kommit igång med träning och mina promenader 👍👊💪Lämnade tillbaka mitt sista hjälpmedel i onsdags, toalettstolen. Vår riktiga toalettstol är så himla låg så jag har haft en toastol stående ovanför den så jag har suttit lite högre upp. Nu när jag lämnat tillbaka den och jag skulle använda vår riktiga toastol så kändes det nästan som om jag satte mig på golvet 😂 Men vi har köpt en ny toastol och den är lite högre 👍
I söndags var det 1 år sedan min stomi opererades in. I 1 år har jag levt med den...och vi är fortfarande inte vänner 😉 Visst har jag lärt mig leva med den och jag lever ett väldigt normalt liv med stomin. Visst krävs det lite mer planering än förr men det vänjer man sig vid. 
Denna vecka är det även 19 år sedan jag blev hjärttransplanterad! Grattis till mig på 19-års dagen och TACK till min donator och läkare som gav mig möjligheten att leva!
19 år!!! Helt galet hur fort tiden går! Det har varit en ganska krokig väg hit men vägen har även haft många raksträckor! Jag är så tacksam för varje dag jag fått, för varje minut jag fått spendera med mina nära och kära, för att få ha upplevt allt som livet innehåller och jag hoppas på många fler år! 

Trevlig helg på er och om ni har möjlighet, bege er ut och njut av solen! 🌞😎
Gå även gärna in och anmäl er i donationsregistret om ni inte redan gjort det!! ❤ 


Pia 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela