mittlivsomtransplanterad

Jag är hjärttransplanterad 1997 och var då nybliven mamma. Min dotter är nu vuxen och snart färdig lärare. Jag har haft en stroke och även cancer. Här berättar jag om mitt liv, som transplanterad, som mamma, som medmänniska, om min cancer samt biverkningarna efter och om allt annat mellan himmel och jord.

Besök hos onkologen...

Publicerad 2016-11-08 14:56:21 i Allmänt

Imorgon är det dags för ett återbesök hos gyn onkologen. Det innebär att den där knuten i magen har uppkommit igen. Har ont i magen, är orolig och väldigt nervös!
Åker ner själv den här gången så jag har ingen som helst livlina att hålla mig i 😣😔
Dessa besök hos onkologen är så ångestladdade. Rädslan över att de ska hitta något nytt finns ständigt där. Själva undersökningen är inte så trevlig, det är smärtsamt och obehagligt. Har aldrig tyckt att gyn undersökningar är särskilt trevliga och jag kan ju säga att de inte blev direkt trevligare att genomgå efter strålningen!
Brukar ju få Stesolid innan undersökningen så jag kan slappna av lite när hon undersöker mig, men vågar inte ta det den här gången när jag åker själv...hamnar väl på fel tåg hem sen😉
Men men...det är väl "bara" att åka ner till Sahlgrenska och göra undersökningen och sen åka hem. Lär ju vara helt slut mentalt när jag väl kommer hem 😏

Är så vedervärdigt förkyld också. Har nog inte varit så här förkyld på år och dar! Men har i alla fall ingen feber 👍
Snö har det kommit också och kallt är det....vinter är inte min favoritårstid! Men vi får ändå hoppas att vi får en fin vinter och inget sånt där slask som det gärna går över till. Vit jul vore ju toppen!👍

Ha det så gott o vårt vita vinterland! Och håll tummarna för mig imorgon!


Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela